Reportáž: Koncert Rihanny v Helsinkách (Anna Bažantová)

15. srpna 2011 jsem po několikaměsíčním očekávání konečně vstoupila na nejznámější pláži v Helsinkách, Hieteranta, do víru letního Flow festivalu. Na plážovém festivalu vystupovalo mnoho finských i světově známých zpěváků, ale pro mne bylo vystoupení popové zpěvačky Rihanny největší událostí.

Právě kvůli ní se tam shromáždilo tisíce mladých fanynek oblečených podobně jako ona v barevných minisukních a tričkách se zvířecími potisky. Tematicky bylo oblečení zvoleno skvěle, ale srpen ve Finsku často bývá stejně chladný jako podzim v jižní Evropě a právě to potvrdilopočasí samo kolem osmé hodiny, když publikum bylo schlazeno dešťovou sprškou. To už jsem na pláži byla tři hodiny a dvakrát jsem svoji kamarádku ztratila v davu, vystála frontu na občerstvení a shlédla vystoupení kapelyPendulum. Rihanna se měla už za hodinu a půl objevit na podiu. Zatím byla atmosféra uvolněná a tak jsem tu našla i nové přátele. Když už se čekání protáhlo na neplánované dvě hodiny, začala se z atmosféry vytrácet energie a finské publikum začalo volat „Rihanna, Rihanna! WewantRihanna!“ Pro trpělivéFiny bývá přijatelná délka zpoždění 15 minut, a tak byli všichni okolo mne brzo velmi otráveni a gesty naznačovali svůj nesouhlas. Když se R&B hvězda po víc jak hodinovém čekání konečně objevila ve svých, pro ni typických,kudrnatých a tmavě červených vlasech, bylo jí vše prominuto a nadšení fanoušci ji přivítali silným potleskem. Vše zahájila písní Disturbia a brzy jí bylo celé publikum oddáno navzdory jejímu zpoždění. Čekání se vyplatilo zejména kvůli růžovému tanku, na kterém zpěvačka během koncertu přijela na podium. Přesto, že celý koncert Rihanna vesele tancovala v letním oblečení, mnozí z publika už byli v teplých bundách i rukavicích a při poslední písni a ohňostroji už odcházeli poněkud zmrzlí. Celkově mám z celé události spíše pozitivní pocity, ale kdyby se v příštích letech Flow festival konal alespoň o měsíc dříve, v teplejším období, mohla by z něj být jedna z nejúžasnějších helsinských tradic.

Anna Bažantová